CEAI DE MORINGA. BENEFICII SI PROPRIETATI NUTRITIVE

CEAI DE MORINGA. BENEFICII SI PROPRIETATI NUTRITIVE

Originara din Asia si Africa, Moringa oleifera apartine familiei Moringacea. Este cunoscuta sub multe denumiri, precum copacul-hrean, copacul-copan si copacul kelor. Toate partile componente ale plantei Moringa – rasina, fructe, frunze, scoarta, radacina, seminte si ulei de seminte – au fost utilizate in tratarea diferitelor boli, inclusiv a celor cardiovasculare, a tulburarilor si inflamatiilor gastrointestinale, dupa cum reiese dintr-un articol din 2007 publicat in revista „Phytotherapy Research”.

         Aceasta planta, moringa, ce poate fi considerata un aliment complet, contine cantitati mari de proteine, toti cei opt aminoacizi esentiali, o gama larga de vitamine si minerale si o multime de fitonutrienti si alti antioxidanti puternici in combaterea bolilor. Ce inseamna aminoacizi esentiali? Adica nu pot fi produsi de organismul uman si trebuie sa ne preocupam sa avem o alimentatie echilibrata si diversificata din care sa ii luam.

        Cand sunt uscate, frunzele de Moringa au proprietati antioxidante care pot fi de ajutor in lupta cu bolile cardiovasculare si Alzheimer. Frunzele contin peste 40 de tipuri de antioxidanti, inclusiv carotenoizi, zinc, seleniu, crom, vitaminele B, C, D, A si K. De asemenea, frunzele de Moringa contin 36 de compusi antiinflamatori, printre care calciu, cupru, clorofila, omega-3, omega-6, omega-9 si sulf, care sunt prezenti in mod natural in compozitia plantei.

 

Beneficiile ceaiului de Moringa

 

  • Bogat in Vitamina C. Potrivit unui studiu referitor la planta Moringa publicat in 2011, in „National Journal of Maxillofacial Surgery” (Revista Nationala de Chirurgie Maxilo-faciala), printr-o comparatie la gram, frunza de Moringa contine de sapte ori mai multa vitamina C decat portocalele, mai mult calciu decat laptele, mai mult potasiu decat bananele si mai multa vitamina A decat morcovii. Are mai mult fier decat spanacul; o lingura de frunze de Moringa furnizeaza 23% din doza zilnica recomandata de fier pentru un copil mic. De asemenea, este o sursa de alte minerale esentiale, de vitamine din complexul B, vitamina D si vitamina K. Datorita potentialului nutritional, frunzele de Moringa sunt consumate si sub forma de capsule ori pudra, constituind un supliment la o dieta sanatoasa. Deoarece este si o sursa de proteine si de grasimi esentiale, se considera ca Moringa este un supliment care ar putea veni in ajutorul oamenilor subnutriti.
  • Protectie impotriva microorganismelor daunatoare. Extractele din frunzele si semintele plantei Moringa oleifera contin compusi cu proprietati antibacteriene. Conform unui studiu publicat in iunie 2010, in Bayero Journal of Pure and Applied Sciences”, extractul din frunze de Moringa inhiba dezvoltarea microorganismelor generatoare de toxiinfectii alimentare, precum Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa, Enterobacter aerogenes si Escherichia coli. Extractul de seminte de Moringa oleifera este eficient impotriva E.coli si Salmonella typhimurium. De asemenea, extractul de seminte previne si dezvoltarea speciilor de fungi, speciile Mucor si Rhizopus.    

                                                                                                      

     
  • Mentine un nivel scazut al tensiunii arteriale si al colesterolului. Plantele Moringa oleifera pot ajuta la mentinerea unui nivel scazut al tensiunii arteriale si colesterolului. Potrivit unui articol din 2007 publicat in „Phytotherapy Research”, s-a demonstrat ca extractul de frunze de Moringa are un efect de stabilizare asupra tensiunii arteriale. Frunzele plantei Moringa contin substante precum glicozidele tiocarbamate, glicozidele nitril si din ulei de mustar, care ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Acelasi studiu arata ca beta-sitosterolul, un fitonutrient bioactiv ce se gaseste in frunzele plantei Moringa, poate fi de folos in mentinerea unui nivel sanatos de colesterol. Mai mult decat atat, s-a descoperit ca fructul de Moringa reduce lipoproteinele cu densitate mica, trigliceridele si colesterolul in cazul in care exista valori mari anormale ale nivelului de colesterol.
  • Protejeaza ficatul.  Alimentatia sanatoasa ajuta ficatul sa-si indeplineasca cu succes toate functiile. Pe de alta parte, o dieta bogata in grasimi si alimente procesate industrial cu adaosuri poate determina dezvoltarea grasimilor in tesutul ficatului, conducand la multiple probleme de sanatate. Plantele Moringa pot ajuta la anularea efectelor negative ale alimentelor nesanatoase care au cauzat deteriorarea ficatului. In cadrul unui studiu publicat in iunie 2012 in „Indian Journal of Experimental Biology” s-a descoperit ca extractul de frunze de Moringa oleifera a protejat ficatul unor cobai carora li se administra o dieta bogata in grasimi. Mai mult decat atat, s-a demonstrat ca extractul din florile plantei Moringa oleifera este activ in privinta protejarii ficatului, dupa cum mentioneaza un studiu din 2007 publicat in „Phytotherapy Research”. Cercetatorii sunt de parere ca prezența quercetinei in planta moringa (un flavonoid), poate sta in spatele acestor efecte benefice.
  • Moringa are de 25 ori mai mult Fier decât Spanacul.  Fierul este esential si poate cel mai important nutrient din viata noastra de zi cu zi. Aceasta pentru ca fierul este necesar crearii hemoglobinei care poarta oxigenul in corpul uman. Persoanele care sufera de oboseala, stare de slabiciune a organismului si dureri de cap cel mai probabil sufera de deficienta de fier (anemie) sau de o forma usoara a acesteia. Fierul trebuie asimilat din surse alimentare naturale si nu dintr-un supliment de fier. Acesta este vital pentru sanatatea muschilor. Fara fier, muschii isi pierd tonusul, elasticitatea si puterea. Deoarece creierul foloseste 20% din oxigenul din organism, fierul este direct legat de sanatatea si buna functionare a creierului. Concentrarea si performantele mintale pot fi imbunatatite prin consumul unor cantitati suficiente de fier. Acesta are o importanta deosebita pentru femei din cauza pierderii de sange in timpul ciclurilor menstruale.

 

Matcha cu frunze de Moringa

 

         Ceaiul verde Matcha este cel mai cunoscut ceai produse in Japonia. Originile sale sunt strans legate de ritualul religios budist si atat prepararea cat si consumul sau sunt inconjurate de spiritualitate si simbolism. Este un ceai verde pudra, folosit de regula in ceremonia ceaiului, care indeamna le meditatie si introspectie. Conexiunea simbolica intre Matcha si echilibrul mental si emotional se spune ca ofera bautorului satisfactie deplina pentru toate cele 5 simturi.

       Ceaiul matcha este renumit pentru gustul sau bogat, dulceag si pentru aroma atragatoare. Este de asemenea apreciat pentru concentratia ridicata de antioxidanti si se foloseste frecvent, mai ales in bucataria est-asiatica, nu doar ca ceai de baut, ci si ca ingredient cu efecte nutritionale benefice si gust specific intr-o multime de articole gastronomice ca prajituri, ciocolata, inghetata. Culoarea specifica il face foarte potrivit ca element de decor cu efecte spectaculoase in produsele culinare, iar concentratia nu foarte ridicata de cafeina il recomanda unei arii raspandite de consumatori. Acest sortiment contine, pe langa ceai verde matcha japonez si frunze de moringa.

      Originara din Asia si Africa, Moringa oleifera apartine familiei Moringacea. Este cunoscuta sub multe denumiri, precum copacul-hrean, copacul-copan si copacul kelor. Toate partile componente ale plantei Moringa – rasina, fructe, frunze, scoarta, radacina, seminte si ulei de seminte – au fost utilizate in tratarea diferitelor boli, inclusiv a celor cardiovasculare, a tulburarilor si inflamatiilor. Bogata in vitamina C, Moringa protejeaza organismul de microorganismele daunatoare, mentine un nivel scazut al tensiunii arteriale si colesterolului, protejeaza ficatul si are de 25 de ori mai mult fier decat spanacul, fiind astfel o planta deosebit de benefica pentru organismul uman.

 

Matcha Ice Tea cu Moringa

 

Avem nevoie de:

  • 100ml apa plata la 80°C
  • 300ml apa la temperatura camerei
  • 3 masuri de ceai verde matcha cu moringa
  • 4 lingurite de miere
  • Cuburi de gheata
  • Felii de lamaie
  • Menta proaspata.

 

Ce trebuie sa facem:

  • Adaugam apa calda peste pudra de matcha si amestecam cu un amestecator din bambus (chasen) pana cand ceaiul se dizolva.
  • Adaugam apoi mierea, apa la temperatura camerei, cuburile de gheata si amestecam.
  • Separam bautura in doua pahare.
  • Decoram paharele cu felii de lamaie si frunze de menta
  • Savuram!